Ändrad aptit

De senaste veckorna har jag märkt en enorm skillnad på Rocky. Han är nämligen mer hungrig än vanligt. Han kollar till matskolan varje gång vi kommer in och så fort han går förbi. Han får precis lika mycket mat som tidigare. Blir han någonsin mätt? Jag börjar tvivla pådrag. Jag har börjat få enorma problem med att få honom tyst innan han får mat. Han ligger och gnisslar och släpper inte matskålen ur blicken. Nu är vi uppe i 40 minuter med konstant gnällande och spändhet över att få mat. Men jag ger mig inte, han ska vara tyst och släppa spänningen. 

Sen har han börjat sno kattens burkmat när jag inte är med. Min hund tar aldrig något, men nu har han börjat gå omkring och nallat mat på golv och inne hos katten. Lite oroväckande faktiskt. Så brukar han inte göra men nu har jag hittat kattens matburkar i hans bädd. 

Just nu skulle jag vilja ge honom ett stort köttstycke som han kan få gnaga på och äta upp. Men magen klarar inte allt tyvärr och något sånt har vi inte hemma för tillfället. 
Det här börjar bli ohållbart, så här hungrig brukar han inte vara och så är det fruktansvärt jobbigt att höra en hund som gnäller med ansträngande andetag precis som jobbiga suckar. Nu jobbar vi på att ha matskålen på olika platser och att den faktiskt ska vara tom ibland. Så får han vänja sig vid att inte bara äta på en plats. 

Sen ska jag försöka ta itu med och hitta en lämplig bukfylla, så han kan bli lite mer mätt i magen. Som det är nu slukar han allt och blir inte mätt. Vi får se om jag hittar någon lösning på problemet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback