Uppdatering Rockys onaturligt nedslitna klo

För en tid sen la jag märke till att Rocky börjat slita ner två klor. Yttersta klon på båda fram. Mycket märkligt, ingen av de andra klorna var slitna alls. Detta upptäckte jag när jag då skulle klippa klorna. De nedslitna klorna var så nedslitna att pulpan var nära att titta fram. 
Ett tag var jag rädd att den skulle gå hål på och jag kunde ana en minimalisk ömmhet på honom. 
Vad detta berodde på vet jag inte, men jag kunde ana ömmhet och annorlunda skritt. Han skrittade mer än vanligt. 
 
Mina misstankar ligger fortfarande på att vi skrittat och byggt annorlunda muskler som gjort ryggen överansträngd som ledde till att han försökte lägga över tyngden mer på frambenen. Det är min teori. Men jag vet inte säkert. 
 
Däremot vet jag säkert att han idag har börjat lägga tillbaka vikten bakåt och slita jämnt igen. Dessutom har han fått en fin och sund skritt och även trav. Mycket avslappnat!
 
Så det känns så skönt att vi kan röra oss på hårdare underlag igen. Dagis blev informerade om detta och har gått skogsturer med honom under den här perioden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback