Godistillverkningen

Jag är supernöjd över hur resultatet blev på godiset som tillverkades under gårdagen. Tanken var att göra kycklingtugg men upptäckte att jg inte hade någon kyckling hemma. Istället tog jag fram rådjurslunga och lammhjärta. Rådjurslungan ville jag ha lite tjockare skivor av, därför blev det inte mycket av den högen. Men lammhjärtat blev det destå mer av. Till och med så att jag tog fram ett till ur frysen för att göra mer. Jag skär alltså djupfruset hjärta och då lyckades jag få till sådär jättetunna skivor. Nu medans matte äter onyttiga chips på semestern så ska Rocky få äta det med, fast nyttiga chips gjorda av lammhjäta. 
Sen blev det hela 33 lammhjärtatugg. Även det helt godkännt av herrn! 
Så nu är förrådet fyllt lite iaf. Vi får se, kanske tar fram och gör ytterligare en uppsättning med något ikväll innan vi sticker på träning han och jag. Det är ju kul, både nyttigt för hunden och billigt för mattes plånbok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback