Framsteg i simmet

I måndags kväll var vi nere vid sjön och hade trevligt. La i bryggan, några åkte ring och så grillade vi. 
Jag ville se hur Rocly reagerade på vattnet. Rocky har inga problem att gå i vatten, men så fort han inte bottnar längre får han lite smått panik. Det gillar han inte! 

Men i höstas tog vi simkörkort och efter det har vi inte varit så mycket vid vattnet förutom här nere i Västervik. Men då helt utan att jag sagt något till honom, helt kravlöst. Han har gått runt helt själv Medans jag suttit på stenarna och njutit. 

Men i måndags ville jag se hur han reagerade. Gick ut i vattnet och frågade om han ville komma med ut vilket han såklart gjorde, men den här gången vände han inte så fort han inte bottnade, nu tog han sina första simtag utan att jag var med och stöttade honom. Dessutom utan flytväst! Gissa om jag blev glad och oj så kul vi hade efteråt. Framsteg, det gillar vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback