Såhär går det på dagiset!

Ingen är lyckligare än jag. Möjligtvis min älskade hund! För vi har hittat ett hunddagis som passar oss som handen i handsken. Jag säger inte det att förra dagis är dåligt, det passar säkert andra ägare och hundar som det nya dagis passar för oss. Det är en riktig fullträff!
 
När Rocky var ny på nya dagis så kissade han inne, alltid en gång precis då när jag lämnade honom. Det av att han var orolig precis som förr. Men det upphörde efter endast två veckor. På förra dagiset kom det och gick lite då och då. Ibland rumsren, ibland inte. 
Nu har vi kommit in i månad två på dagiset och Rocky är fortfarande rumsren. 
 
Personalen och jag pratar ofta, jag är inte sen på att prata med dom om inte annat. Jag är ju nyfiken och kan inte få nog av att höra hur bra allt gått under dagen. För det går bara framåt hela tiden och jag är så lycklig över att fått en plats just på det dagiset!
 
Redan första dagen såg dom vilken klippa han var och fixade en kompis till honom, Nico som sätts tidigare här på bloggen. Sen har det trillat in fler kompisar, en efter en. 
En dag testade dom på att promenera 5 hundar på en gång, något dom inte brukar göra men det var ju inga problem det inte. 
 
Rocky har skällt lite från och till. Av det jag har kunnat tyda så påkallar Rocky uppmärksamhet. Han skallar bara när dom sitter i andra änden av huset. Rocky hör alltså personalen vid ex lunch och avger uppmärksamhetsskall för att han vill vara med. ``Hallå, här är jag, jag vill vara med er´´ säger han då. 
Men även det har avtagit och idag skälls det inte mycket. När jag kommer är det helt tyst i hans rum. 
I början av veckan tyckte dom att Rocky var redo att få utökat rum. Idag har han ett rum och en ``uteplats´´. Dom har öppnat luckan till hans egna lilla rastgård. Där knatar han precis som han själv vill. 
Enligt personalen har han blivit ännu tystare sen dom öppnade. Dom hör honom inte längre och menar på att han älskar sin nya plats. Det här är ju för underbart känner jag. 
 
Idag när jag kom la jag märke till något nytt. Rockys rumsskylt har hitills bara varit tom, endast hans namn på. Idag stod det information om honom och vilka hundar han rastas med. Nu är han en i gänget. Det känns så bra!
 
Härom veckan när jag kom för att hämta Rocky så fick jag höra av personen som driver verksamheten att jag jobbat där under dagen. Jag sa ``jaha, se där ja´´ och log. Hon berättar att under morgonen när jag lämnade Rocky så hade det kommit två nya hundar till dagiset. Ägaren som jag dessutom hade lägt märke till hade härmat mig i allt och lämnat sina hundar utan att säga till personalen. Han trodde att jag jobbade där. Tänk vilket frågetecken han måste sett ut när jag därefter tagit min bil och åkt. ``OBEMANNAT hunddagis´´ haha. 
Jag la märke till denna nykomling när jag på morgonen lämnade Rocky. Jag går alltid en promenad innan jag lämnar Rocky och nykomlingen gjorde likadant. När personen såg att jag knatade in i huset och lämnade Rocky så gjorde personen det med. Sen åkte jag iväg och personen med, utan att säga något till personalen. Ägaren trodde jag jobbade där och härmade därför. Haha, kunde personen inte bar kommit fram och frågat!! hihi
Vi hade bra roligt åt det. Nu har inte jag något emot att få jobba där. Jag hade gärna velat lära mig och hjälpa till där. För personalen är såååå bra, så kunniga och såå otroligt trevliga. 
 
Det här var det bästa för oss! Bästa dagiset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback