Hundlös, tröstar mig med att läsa hundtidning och vad hittar jag där om inte min vän

 



Saknaden efter min älskade vovve gjorde att jag gick och köpte mig en hundtidning för att stilla saknaden lite. 
Började läsa och bläddrar fram ett uppslag där jag hittar något bekant. Där på uppslaget ser jag min vän
Jenny. Det är hemma hos henne som Rocky är hos nu. 
Kul, jag visste att hon varit med i tidningen men inte vilken. Men nu fick jag svaret. Hittade lite småfel i texten
men så är det väl alltid med tidningar. Stö på lite extra osv. 
 
Jenny är alltså uppfödare av den relativt nya hundrasen eurasier. Hon tillsammans med sin syster driver kenneln Ibixys Kennel och förra sommaren fick dom sin första kull valpar. Hela 11 valpar fick dom. Tiken har jag träffat som valp och är en jättetrevlig tik. Valparna blev faktiskt igår redan 1 år gamla. Jag har träffat en del av dom och det är riktiga charmtroll som går bra i utställningsringen.
 
Jenny äger alltså Eurasiertiken Faith, dvärgpinschern Zorro och nytillskottet eurasiertiken från Finland Tiza (som syns i bild). Kelly och Aurora bor även dom där men ägs av Jennys familj.
 
Jag kan tipsa om denna kennel, inte bara för att det är min väns utan för att det är otroligt bra hundar dom sitter på. Kika in på deras hemsida. http://www.ibixys.com/
 
Här är deras A-kull 5 veckor. Jag och Rocky hälsade på och fick träffa alla goa valpar
 
 
En av valparna, eller rättare sagt den valpen som jag klickade med! Ångrar så att jag inte fattade beslutet att ta med henne hem. Alwia ``Leah´´
 
 
Alwia ``Leah´´ några månader
 
 
Rocky och Alwia ``Leah´´ klickade även dom. 
 
Och idag fick jag träffa henne igen. Lika fin som alltid och det gör fortfarande ont i hjärtat att hon inte blev min. Men vi får se, kanske tar Jenny en till kull valpar. Klickar jag då med någon då slår jag till. 

Kommentarer
Anonym

Leah är verkligen vacker!
vad används rasen till? nyfiken

2014-07-05 @ 08:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback