Välkommen hem Texas

För ca två veckor sen åkte jag och Jenny för att kolla på en dvärgpinschervalp till mig. Vi kom dit, blev välbemötta och det kändes verkligen som att det här, det HÄR var rätt läge. Kenneln är super, kennelägarna jättetrevliga, valpens föräldrar finfina och allt var klockrent. MEN, något kändes inte helt rätt och jag avstod den valpen. Roligt var det ändå att få komma dit, tiken till valpen var nämligen Rockys kusin, valpen var kusinbarn, sen fick vi träffa Rockys farmors mor! Otroligt lika hela bunten!
Jag har letat en andra hund nu i så många år, letat efter den där rätta utan att finna framgång. Så jag gick ganska snabbt in i att vi skulle bli utan valp även denna gång. 
 
Så kollade min man runt på blocket och visade mig en annan valp. Det var den där valpen jag sett en tid och kollat på själv och beundrat, dött söthetsdöden osv. Men inte gått vidare med i tron om att det var den oseriösa uppfödare jag trodde det var. Men nu fick han mig att kontakta denna uppfödare och jag hoppades innerligt att jag skulle få svar snabbt så jag kunde mätta nyfikenheten.
 
Jag fick ett svar och det var INTE den uppfödare jag trodde! Och så fortsatte våran kontakt hela kvällen. Tillslut bestämdes det att vi skulle komma och kolla. Jag ville inte hoppas för mycket men den här gången kändes det bra redan från början. Igår åkte vi dit och både jag, min man och Rocky klickade med valpen. 
 
Jag fick träffa tiken och åter igen ser jag likheten mellan henne och Rocky. Exigor´s Black Zafira heter hon. Valpen hade en härlig attityd och temperament. Lekte och busade mest hela tiden och Rocky verkade nöjd!
 
Jag blev positivt överraskad över att han redan var klar och inom tiden för veterinärbesiktningen. (Såklart UA!) Det hade jag inte räknat med så jag hade ju inte tagit med mig betalning. Jag skulle ju bara dit och kolla och se om det var något. Men vi alla klickade och mitt hjärta värkte, det kändes så rätt med allt. Så när hon sa att han var redo att åka på en gång kändes det bättre, då kunde jag utnyttja semestern så mycket som möjligt. 
 
Så valpen följde med oss hem och på kvällen åkte vi åter ner till husvagnen. 
 
Jag anser att så här ser mitt liv ut, och även hans snart. Han får hoppa rätt in i vårt liv och anpassa sig direkt. Och det har fungerat jättebra! Jag är djupt imponerad av den lille som klarar sig så bra. Trodde faktiskt det skulle bli lite mer gnissel och gnäll än det har varit. Supermysig verkligen och tyr sig otroligt mycket till både mig och husse. 
Han är så liten den här killen att halsbandet han fick med sig inte passar än. Så jag fick leta fram katten Zezzans kattungesele hon hade när hon var liten. Ni som träffat henne vet att hon var extremt liten hon med. Selen har jag sen fått tejpa ihop lite för att den ska passa herrn. Duger gott trots att den är lite stor än på honom. Men har inte mage till att byta bort den, han är ju bara för snygg i denna färgglada sele. 
 
Notera hur nöjd Rocky är på bilden ovan!
 

Det märks tydligt att Rocky och Textas gillar varandra. Dom leker ihop och nu när Texas vaknade till så gick jag ut med honom så han skulle få kissa då ville han bara tillbaka till Rocky. Han vet precis vart vi bor och det är ju skönt!

Somnade gott i husses famn. Och det gjorde vi andra också! Vi ALLA, även tvåbenta somnade i våra stolar där i förtältet. Men har man varit uppe och sprungit på natten med valp så blir man lite trött. För säkerhetens skull var jag ute med honom två gånger, men han vaknade med två timmars mellanrum och sa till.
 
Mina syskon hade gått förbi vår husvagn och sett oss när vi suttit där och sovit. Dom fick sig ett gott skratt!
 
De där öronen! Han är ju för söt. Han kommer garanterat få ståöron (till mattes förtjusning) men när han sovit slokar ena örat. 
 
Lite kul är att det några husvagnar bort bor en ännu yngre dvärgpinschervalp, och det är halvbror till min pojk. Och snett mitt emot oss nu har vi gäster som har en lika gammal dvärgschnauzer. Ytterligare några husvagnar åt det hållet finns en 9 veckors yorkshireterrier valp.
 
 

Kommentarer
Paulina

Vilken liten sötnos! Grattis! :)

2014-07-10 @ 23:35:29 | http://brukspinnar.wordpress.com
Maria Andersson

O så söt den är. Man ser att rocky verkligen är nöjd ☺ lycka till o hoppas ni får en toppen fin semester m bra väder :-)

2014-07-10 @ 23:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback