Tur att jag har en snäll hund

När jag åker till husvagnen ensam så säger inte Rocky flaska åt dom som går förbi. Men alla gånger min man är hemma och följer med så är han inte sen på att säga till att det kommer folk. Han buffar och håller envist på länge och vägrar att ge sig. Han ska ha sista ordet! I natt fick jag för mig att vi skulle ta en nattaträning, sätta oss i mörkret vid toaletten. Han gillar nämligen inte när folk kommer gåendes i mörkret, han tycker det är lite läskigt. Men där utanför toaletten vid servicehuset satte vi oss och skvallrade på folk. Och lite passivitetsträning där emellan. Vi har inte skvallrat så mycket tidigare så detta är ganska nytt för oss bägge. Men Rocky förstod vad jag ville och det slutade med att han satt med stora intresserade ögon riktade rakt mot mig så fort det kom någon. Haha kul! 

Innan läggdags blev det en lång och avslappnande massage med stretching för lilleputten. Skönt sa han!

Idag har jag något mycket roligt att berätta. Haha tur att jag har en snäll hund! Mannen gick in i husvagnen och kollade på en serie tillsammans med  Rocky medans jag gick upp till servicehuset och diskade. När jag kommer tillbaka så ser jag att Rocky ligger utanför förtältet på trallen, men någon husse syntes inte till. Helt fritt och ensamt låg han där och kollade. Han kunde ha sprungit bort, gått fram till folk och andra hundar eller gått ut på lilla vägen. Men han låg där, helt avslappnat på trallen precis som han brukar göra, fast när matte eller husse är där. Grannarna mitt emot satt ute och hade sett honom hela tiden. Så när jag kom fram så berättade dom att han legat där ett tag. Det hade gått förbi rätt många där på vår lilla gångväg framför oss, även barn. Men han hade legat där så snällt. 
Jag säger bara det, tur jag har en snäll hund! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback