Texas är en mycket liten hund

Rumsren två dygn nu!
Nu har vi börjat lära oss vad den lille pojken behöver och hur han fungerar. Han har visat mycket tydligt att han älskar att åka bil. Han somnar direkt och lägger sig med huvudet över Rocky under bilfärden. Vi har till och med lämnt dom ensamma för första gången. Synen vi fick efter den korta stunden vi lämnade dom är obskrivlig, dom hade legat och sovit!
 
Rocky framstår som en förälder till lilla Texas. Känns så bra det här, dom gillar varandra så mycket. Blir Tex orolig så hämtar man bara Rocky så blir han lugn igen. 
Rocky är helt slut dock, tror inte han sover så mycket nu när Tex är här. Han vill ju hålla kolla på honom och vågar inte röra sig då han är rädd att lillen ska vakna på nätterna. Så just nu ligger träningen nere, vi gör något litet bara och det med fortsatt framgång. 
 
Tex är en frusen hund, precis som storebror Rocky. Men oj så svårt det är att hitta saker till dom här små!
Men idag när det regnat hela dagen och varit svalt åkte vi som sagt va in och lämnade hundarna lite. Ut kom jag med ett par strumpor i storlek 46. Nu har jag klippt lite i dom och skapade två tröjor till lillskit. Det kallar jag billigt! två tröjor för en struntsumma!
 
Han har också fått ett halsband! Kattungeselen var fortfarande för stor även efter jag tejpat ihop den. Han kröp ur den och snodde in sig så han fick ett halsband som passade honom lite bättre. Fungerar skitbra!
 
Sen till något jag är så paff över. Valpen har efter bara 3 dagar lärt sig början på ``sitt´´ och så har vi påbörjat ett litet pass av ``ligg´´. Vilken lättlärd hund!
 
Foto: Stephanie A
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback