Rocky på läger

Nu är vi hemma i huset igen. En snabbis denna gång. Rocky lämnade vi av på vägen hem vid lunchtid och jag tror han lever rätt gott där borta hos Jenny och hundarna. Med Rocky medräknat har hon nu 7 hundar hemma. Kul för honom med massa lek i helgen. 

Själv håller vi på att förbereda inför svärfars bröllop i morgon. Jag har varit en sväng till Norrköping och fixat lite. 
När vi planerade att jag skulle dit så gick mina tankar direkt åt Rocky "det är för varmt i bilen för honom" innan jag kom på att vi just hade lämnat av honom. Ja jag tänker då alltid på min hund. Känns mycket konstigt att inte ha honom hos mig.

Just precis fick jag ett sms av Jenny som skriver "din hund har badat..." Och berättar att han självmant hade gått ner i vattnet och simmat tillsammans med hennes dvärgpinscher Zorro.
Älskade hund, ska även badandet släppa nu? Han har aldrig haft problem att gå ner i vatten, så länge han bottnar är det inga problem men att simma är jobbigt. Det gillar han inte. Då har han fått panik med uppspärrade ögon och velat i land igen. Att tappa kontrollen är jobbigt! 
Det ska bli mycket intressant och se vad som händer den dagen det är tillräckligt varmt för matte att hoppa i, kommer hunden följa efter eller inte. Återstår att se. 

Nu ligger han tydligen i solen och torkar den lille filuren. Åh så jag saknar honom. Men på söndag får jag hålla om honom igen. Älskade hund <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback