Renovering pågår - Hundlek i trädgården

För att vara första dagen på jobbet efter semestern idag så tycker jag endå att den har gått relativt fort. Har dock känts väldigt tomt att vara utan vovvarna nu när man haft dom runt sig så länge och så nära. 
Under tiden jag har varit på jobbet idag så har mannen min, min bror och hans flickvän varit hemma hos oss och hjälpt till att riva vårt kök. Medans mannen och min bror rev köket så har Stephanie lekt med hundarna och såklart tagit en massa kort, det gillar jag! Är det någon jag litar på som kan ta bra kort som jag gillar så är det hon. Det här är alltså bilder som Stephanie har tagit under dagen som jag får ta del av. 
 
Nu är köket borta, det finns inte mer! Ett tomt rum till kök har jag nu. Kyl och frys, samt flyttkartonger med porslin och köksredskap har nu förflyttats ut i hallen. Totalt kaos har vi här hemma. Hittar ingenting och det lär bli rätt kul att leva utan något att äta med ett tag framöver nu. 
Men, imorgon blir det att inhandla engångssaker så jag iaf får någon frukost. 
 
Tex & Rocky har lekt lösa i trädgården med Stephanie en hel del idag. Känns skönt!
 
 
Efter jobbet svängde jag förbi djuraffären för att inhandla lite mat till Tex. Innan hans nuvarande mat är slut är tanken att jag ska hinna vänja in honom på färskfoder. Han har redan smakat lite och det har gått bra men iom semestern har det varit svårt att få till det bra. Men nu är en korv Vom og Hundemat Valp uppdelad i mindre bitar. Dom ligger på styckfrysning för att jag lätt kan ta fram sen. 
 
Foto: Stephanie Andersson
 
 
 
 

Kommentarer
Elin och Billy

Åh jag jobbade också första dagen efter semestern igår =)

Jobbigt med rivet kök, men kul när det är färdigt!

SV: Jag bor i Sthlm men min sambo kommer från Jokkmokk så vi besökte hans föräldrar, fantastiskt vacker natur där uppe!

2014-07-22 @ 07:36:33 | http://aktivaussie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback