Mattes funderingar

Bilden jag inte kn få nog av, det är denna!
 
Rocky, älskade Rocky. Vad skulle jag göra utan denna hund?! Han är bara så duktig, så himla underbar mot valpen. Det enda han behöver träna mer på är att säga ifrån mer. Han är för tålig! 
Lillpysen behöver veta sin plats. Han är en liten bestämd lillskit den där Texas!
Men det blir nog bra tillslut, han är ju bara en liten bäbis än.
 
Rocky och jag tog en ordentligt lydnadspass tidigare. Jag säger bara det, denna hund!! Så jävla bra han är!
Han sitter helt perfekt i sin position nu, även utan hjälpmedel. Kontakten går fortfarande att arbeta med även om den är hundra gånger bättre. Och så har våra svängar som har förbättrats tusen gångar om. Han är så följsam och hamnar inte lika lätt framför som innan. Duktig hund matte har!
 
Tex den lilla skiten. Med honom tränar vi mycket med koppel för tillfället. Tror inte han var så koppeltränad när han kom till oss. Då kom vi inte många meter och jag upplevde honom osäker. Idag ser jag en annan hund, en hund som är betydligt mer självsäker, drar något förbannat i kopplet och far överallt. Så just nu tränar vi på inkallning, att inte dra så mycket samt att våga gå iväg från där vi bor. Även att våga kissa någon annanstans än runt vår husvagn. Han visar tydligt när han är kissnödig men kissar precis som Rocky på vissa ställen. Och allt kring vår husvagn. Så vi måste röra oss längre och längre bort. Men det är inte så lätt, igår tog vi en ordentligt långtur i skogen. Självklart bar vi mycket på Tex men inte heller då kissade han, inte förän vi kom tillbaka. Vi övar vidare. 
Tex har också lärt sig ``sitt´´ lite bättre, rättare sagt så kan han det riktigt bra nu faktiskt. Jag är så imponerad över denna valp. Så lättlärd han är! Vi kommer att komma långt. 
 
Matte själv kan inte sluta le, han är så jädra snygg den där lille. Jag tror verkligen på honom och nu har jag börjat fundera lite kring utställning, Tex mamma är Internationell, dansk, norsk, polsk och svensk champion och norsk vinnare-10. Jättetrevlig tik som jag också fick träffa när jag hämtade hem Tex. Hon är även MH-testad. Tycker jag är bra. Nä så nu ska jag läsa på om utställning och träna på att ``stå´´ kanske vore bra med
``stanna´´ med. Haha. Det där yrvädret!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback