Hund inlåst i bil

Efter en dag på bröllop så slocknade jag ganska så direkt i bilen påväg ner till Västervik igen under natten. Men skönast var nog endå när vi kommit fram och vi fick sova i husvagnen. 
 
Denna morgon har vi pratat hund med några grannar till oss. Dom berättade att dom förra helgen hade blivit attakerade av en hund snett emot våran husvagn. Hade hunden inte konstant suttit bakom galler i bilen så hade dom blivit påhoppade. Under de dagar dom var här hade dom hunden inne i husvagnen bara någon enstaka gång. Den stackars schäfern fick bo i en trång bur i bilen hea tiden. Och när dom var ute med den så var den både lömsk och agressiv mot folk. En stackars förbipasserande äldre man hade gått förbi med sin sheltie, då hade schäfern slitit sig och rusat dit för att hugga hunden. Den äldre mannen hade panikslaget hunnit yfta upp hunden innan men schäfern var fast beslutad att hugga den. Den äldre mannen berättar sen att han varit med om detta inte bara en gång utan två gånger tidigare så hunden var redan skadad efter liknande anfall. 
 
Jag tycker det är så tragiskt. Hunden fick sitta i en trång bilbur hela helgen med undantag för rastningar och en gång in i husvagnen. Flera av våra grannar hade gått till reseptionen och anmält detta och när en av grannarna kollar upp loggan som fanns på bilen så kommer dom fram till att detta är en hundinstruktör!!!
En instruktör borde väl veta bättre än det här tycker jag. Vet man med sig att hunden inte karar av miljön, då tycker jag att man borde kolla på andra allternativ än att ta med den till en välbesökt camping. Det kn vara riktigt farligt! Och bara för att hunden är agressiv ska den inte få vara inlåst i en trång bilbur hela helgen. Som våra grannar sa, det var inte hela bagageutrymmet utan bara halva den fick hållas på. Det är inte rätt mot hunden. Jag tycker att ägaren/instruktören?! borde fundera över vad som är bäst för hunden. Man kanske inte skulle ta med en så pass instabil hund till en camping. Mycket kan hända!
 
Jag är glad att jag inte såg detta, hade jag det så hade hela min helg varit förstörd! Den lilla polis jag är. Usch, jag hatar att folk inte tänker längre än näsan räcker!
 
Instruktören kanske skulle tagit hjälp av en annan granne vi har här ist. Om dom har en eller två rottweilrar vet jag inte men att dom har. Dom har dom/den helt lösa med bara låga kompostgaller som stängsel som inte ens sitter fast. Och endå har dom stenkoll. Så ska det vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback