Han är helt slut!

Nu är han hemma!
Jag tittade ut bra många gånger genom fönstret i sevicehuset där jag stod och höll på med maten för att se om dom kommit. Så den där sista gången ser jag att det är fullt med hundar vid våran husvagn. Min Rocky, Jennys dvägpinscher Zorro, eurasiertikarna Faith och Tiza samt extrahunden Leah som är på besök. 
Lagom till dom kom blev maten klar så Jenny fick hjälpa mig ner med maten medans mannen fick göra klart köttet som snart var klart. 
 
Jag såg direkt att Rocky var helt slut!
Jenny berättade om helgen som varit och hur det gått. En mycket tråkig nyhet fick jag veta tyvärr. Men nu vet jag också vad vi måste träna med på. Tråkigt att det blev som det blev, men Rocky tänkte väl tillbaka lite för mycket på sin tid innan han kom till mig. Nu blir det att träna vidare. 
 
 
Dom roliga nyheterna var destå fler. Jag började helt klart undra om det verkligen var Rocky dom pratade om, men det var det. Rocky har både simmat och lekt med pinnar?! Är det min Rocky!?
 
Efter maten fick vi för oss att gå en promenad med hundarna, så gick vi förbi hundstranden och lät hundarna leka i vattnet. Så kunde jag få se Rocky simma tänkte jag. Hade väl lite för höga förväntningar och vattnet låg inte spegelblankt så lilla Rocky visade inte riktigt upp vad han lärt sig. Men några simtag tog han. 
 
Trots en redan trött vovve så såg jag hur träningssugen hund jag hade. Han visade mycket tydligt att han trots tröttheten ville träna. Och eftersom jag endå hade med mig en vattenleksak så råkade jag ``tappa´´ den lite då och då under promenaden. Han markerade fint och tog den till och med i munnen. Första gången på nnt ställe än på hemmafronten.
 
Nu har Jenny & Tobias med alla hundarna åkt hem. Kvar har jag en mycket trött vovve som somnat i systers famn.
 


Liten hund sover djupt, tappat huvudet och orkar inte hålla upp underläppen!
Helt avslappnad, så slut!

 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback