En dag på dagis - Dagisfröken fotar

I morse lämnade jag inte av bara två vovvar på dagis. Jag lämnade även min älskade kamera. En liten inblick i hur en dag på dagis ser ut skulle dokumenteras. Lite kul att se samtidigt som dagis sen ville ha lite bilder till deras hemsida. Alla foton är alltså tagna av ``dagisfröken M´´
 
Här ovan är dom ute på promenad. För tillfället rastas Tex & Rocky enskillt, bara dom två. 
Här ville dagisfröken visa hur fint dom gick i kopplet, slakt koppel på båda. Hon tycke det var lite svårt att fota det dock.
 
 
Till varje box finns en egen rastgård där varje hund kan komma ut. På anläggningen finns även en stor rastgård där flera hundar får vara. När hundarna vistas där finns alltid någon ur personalen kvar och ser så allt går rätt till.
Denna rastgård är valfri och för att få vara där måste ägaren kryssa i ett kryss att hunden ska få vistas där tillsammans med andra hundar. Rocky fick givetvis detta kryss. Men nu när Tex är med har jag bett om både egna promenader samt ensamma i rastgården. Dom ska få vänja sig lite mer vid varandra och Tex även vid anläggningen innan han ska få lite mer att tänka på i form av andra hundar.
 
 
 
De små rakarungarna har lekt rövare på dagis idag. Matte inte lika imponerad av deras beteende idag. Texas har säkerligen vaknat på fel sida, han var på hugget och hade mycket att säga till om och har även vant sig vid anläggningen alla redan. Tex har skällt en massa under dagen! Rocky däremot, ja han har revirmarkerat en kudde som dagisfröken lagt in i deras utegård. ``Den var inte min, den här måste vi pinka in och låta den dofta mig´´ skriker det i mina öron. Rackarhundar!
 
 
 
 
Det här är taget innifrån deras box, ut genom luckan till deras egna rastgård. 
 
 
 
Rocky verkade inte ha lekt av sig ordentligt på¨dagis idag. Så fort vi kom hem så gav han lekinviter till lilla Tex som inte heller var sen på att vilja leka tillbaka. Gubben kan och det märks att han tycker det är kul med Texas. 
 
 
Ikväll har vi varit på kalas. Två har fyllt år och i har ätit mat och tårta. Tex har hälsat på fler av våra familjer men har inte brytt sig så mycket och somnat i deras knän. 
Texas öron däremot, dom verkar ha slagit lock för idag! Make till att inte vilja lyssna idag. Hoppas på en bättre dag i morgon med hundar som vaknar på rätt sida. 
Tur matte älskar er <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback