Mer pricksäker

Jag har försökt lära in att fånga en godisbit i luften, men det har inte lett till någon framgång.
Nu när Rocky börjat lära sig att bollar och andra föremål inte är farliga så har han
börjat ta bollen i luften.  Idag gjorde han det gång på gång. Riktigt slngde sig upp i luften stundtals
för att fånga den. Jättekul verkligen!
Men detta har även lett till att han nu även börjat bli mer pricksäker när jag kastar godis till honom. 
Rocky är en liten hund och belöning skall ges snabbt vilket har lett till att jag i princip bara droppar 
godiset framför honom när vi tränar ist för att böja sig ner och det tar längre tid. Nu idag mrkte jag vid
flertalet gånger att han tog godiset i luften. Bra jobbat grabben!
 

Kommentarer
Petra, Skurk och Lo

Sv: Ja sandtag är perfekt fysträning i kontrollerade former! Är superglad att jag upptäckte stället! :-D Åh nej det var nog dåligt formulerat av mig. Stenklossarna var för min egen benträning! Gjorde benböj och utfall :-D Men kanske du kan tillverka egna viktmanchetter? Mammas borderterrier har viktmanchetter från ReDog. De hade även små storlekar men vet inte hur litet du vill ha? Annars är ju kopplad skritt i ris fantastiskt för att muskla på kroppen och att få dem lyfta alla benen. Samma med att skritta i vatten, också bra! Att gå mycket i terräng och skog offroad är bra för kropparna också :-) Ytterligare ett tips kan ju kanske vara balansbollsövningar? Det brukar aktivera även de små musklerna. Lycka till!

Åh vad duktig han är! Lo kan inte heller fånga godisar i luften! Leksaker är hon bättre på, så kanske får fortsätta jobba med det och hoppas godisarna går bättre sen :-D

Svar: Åh, jaha :D Träna mig själv vill jag också göra. Men jobbar man fysiskt hela dagarna så har man tillslut ingen ork till det :( Älskar träning i all form.
Sandra

2014-07-02 @ 23:14:41 | http://etthundansliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback