Rädslan som kommer och går

Rocky är ju för rolig. I går kom äntligen min sambo hem igen efter två veckor i Qatar och då blir det ju alltid en sån problematik med Rocky. Jag vet inte vad som är problemet men Rocky blir så rädd när husse varit borta ett tag. Men så kom jag på en sak sist när han kom hem och detta gjorde jag även denna gång. Nämligen, jag lyfter alltid upp Rocky när folk vill hälsa på honom. Många kanske tycker det är fel och att jag kanske förstärker fel saker men för Rocky blir det tvärt om. Han slipper att folk böjer sig över honom och klappar honom fel och ist kommer han högre upp och är inte alls lika rädd. Igår gjorde jag detta mot husse och han reagerade inte alls lika starkt som han brukar, men endå lite. Men sen busade dom ihop hela kvällen och inatt Rocky legat mellan sambons fötter och sovit. 
I morse när vi vaknade var Rocky jätteglad och kom och pussade på oss båda, vi gick upp och sambon och Rocky började busa ihop. Sen slog det till! Mitt i leken märkte Robin att han följer efter honom, Rocky är klistrad i hälarna på honom. Men så fort Robin vänder sig om för att gå åt ett annat håll springer/kastar sig Rocky snabbt iväg bort från Robin och där avbröt jag. Det är så det börjar, nyfiket men med inslag av rädsla.
Nu ikväll har vi än så länge inte haft några bekymmer, ingen rädsla eller något. Detta är så märkligt tycker jag. Ena sekunden kan dom leka och gosa ihop, andra är Rocky livrädd för husse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback