Bakslag & dalar

Något jag måste träna på är att kunna träna trots att någon pratar med mig och stör mig. Det var precis vad som hände härom dagen och självklart med apportbocken som vi har svårast med. Jag tappade koncentrationen på Rocky när personen började prata med mig, jag blev blev frustread på personen och det kände förstås Rocky direkt och blockerade totalt. Ett riktigt bakslag fick vi och vi har tagit lika många steg fram som bak och lite till just nu. Apportbocken får vänta till en annan dag så vi kan börja om från ruta ett igen.
Idag är vi långt ifrån ruta ETT ens, så fort han ser bocken så blir han låg och vänder om direkt, han kommer inte ens fram till mig. 
 
Så tråkigt verkligen, inspirationen flödar men ibland måste man inse att det bara inte går. Och som alltid är det inte hundens fel, inte heller nu. Det är jag som måste ta tag i vissa saker i mitt liv som påverkar. Vi tar en vila och laddar om tills jag känner att både han och jag är redo igen.
 
 
 
Efter ett telefonsamtal tidigare idag kom det ännu mer tråkigheter. En av Rockys alla hundvänner har fått rävskabb och dom träffade varandra för inte så länge sen, så nu blir det att ringa och rådfråga veterinären och se vad jag ska göra. Så tråkigt så tråkigt, men kollar gärna en gång för mycket än en gång för lite. 
 
Som grädde på moset så gick tvättmaskinen sönder idag och vi fick åka och köpa en ny efter jobbet. Och för bara några få veckor tillbaka fick jag lämna in bilen och många många tusenlappar fattigare blev vi. 
Jag har haft jätteont i min tand och det visade sig att den är halvt död och ska rotfyllas i januari, då försvinner fler tusenlappar.
En vän jag gillar från topp till tå, inifrån och ut vill inte längre vara min vän. Det är något som tär på mig, men man kanske borde vara van vid det här laget. 
 
Det är bara så mycket nu!
 
Otur på otur, men ibland ska man ha det med. Bara att ladda om batterierna och ta nya tag. Än ger vi inte upp!

Kommentarer
lina

Vad tråkigt med vännen din:(

2013-12-31 @ 07:57:24 | http://luzza.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback