Morgontröttast till morgonpiggast

Rocky har alltid varit den mest morgontrötta hund jag mött. Kanske att han kan komma upp om matte tar i matskålen, men inte alltid. Skulle han få som han vill så skulle han mer än gärna sova bort hela förmiddagen lång. 
Men vad har hänt?! Från att vara så fruktansvärt morgontrött har han gått till att vara morgonpigg. De senaste veckorna har Rocky varit mycket annorlunda på morgonen. Han studdsar upp så fort jag vänder mig, oavsett om det är lång tid kvar innan klockan ringer eller inte. Han studdsar upp på tassarna, spetsar öronen och ser ut som om han säger ``MATTEEEE, KAN DU VAKNAAA NUUU?! JAG VILL GÖRA NÅGOT´´ och med världens gladaste uttryck. Haha, du lille söta vovve. Men så somnar han lika fort om när matte vänt sig om för att sova vidare. Men matte får då lite svårt att sova, han väcker ju mig lite när han gör så och jag tänker direkt på att han kanske vill ut och kissa. Vilket han inte vill eller behöver, han vill bara upp och göra roligheter. Haha, älskade lilla hund. Tur att du är söt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback