Hur mår Rocky, blev det något veterinärbesök?

Innan vi åkte iväg på lite semester var jag orolig över Rockys hälsa. Att han kändes trött i kroppen, stel och bara sjönk ihop. Jag misstänkte att lederna blivit lite knasiga. Han blir ju lätt dålig i lederna när kylan tränger sig på, så är det även för mig och så har det varit tidigare för Rocky också. Men det kändes verkligen som om det var mer den här gången. 
Nu har vi varit hemma från semestern i nästan en vecka och jag har inte sett skymten av någon dålig hälsa på Rocky. Möjligtvis att han fått dålig lukt från magen genom munnen då han inte fått äta rått kött. Han känns pigg och fin och kroppen känns gladare på honom. Jag ser inget ont på honom och han ger mig inte heller några tecken. 
Han är slankare i kroppen och ruskigt vacker nu. Jag kan erkänna att jag kan ha skämt bort honom med rått kött och ben utöver färskfodret, inte mycket han får men lite. Just det är något han inte fått under den veckan vi varit borta. Kanske har det med det att göra samt så har han inte tränat lika intensivt. Det kanske blev för mycket av det goda. Min hund kanske fick för mycket muskler, för överviktig har han inte varit! Men en riktig bit.
Mm, så kanske det har gått till. Inget jag vet utan detta är bara lite spekulationer och funderingar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback