Tosca på besök

Igår på vägen hem från jobbet stannade vi till och plockade med oss denna söta tös. Det här är dvärgpudeln Tosca! Sara som hjälper mig med utställningen, det är hennes hund. Sara själv är och ställer hundar på Stockholms Hundmässa i helgen och Tosca fick stanna hemma. 
 
Från första stund jag såg Tocsa har jag alltid kunnat se Rocky i henne. Dom har så lika personligheter dessa två. Lika mattiga båda två!
 
Hundarna har sett varandra tidigare under träningar, men dom har aldrig riktigt hälsat på varandra. Rocky och Tosca, inga problem, dom kunde jag släppa ihop direkt. Texas däremot, han hade lite svårt att lugna ner sig. Han har kommit in i en testperiod nu och är allmänt jobbig. Han behöver sättas på plats och det har matte Sara sagt att Tosca kan fixa. Men innan det ville jag att Tosca skulle känna sig hemma. Hittills har jag haft städig koll på dom att dom tagit det lugnt. Vi ska ta en lång promenad lite senare och göra av med energi tänkte jag. Både Tex och Tosca behöver det. Sen efter det ska vi se vad som händer när jag släpper kontrollen över dom. Just nu har Tex på tok för mycket energi, kan gå fel då Tex är en mycket skrap hund som inte tål stötar när han är så överladdad.
 
Nu önskar vi matte Sara ett stort lycka till i Stockholm. Hoppas på finfina vinster och fina hundar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback