Rallylydnad

För oss är rallylydnad relativt nytt. Vi har testat på någon gång men aldrig riktigt tränat fullt ut. Mycket har nog med att vi inte har haft några hundvänner som kunnat slussa oss in på det spåret. Och jag har kännt mig allmänt snurrig när jag bara tänker på alla skyltar som finns. 
 
Men under höstens tidigare del började jag och Sara E med Skrollan köra lite smått. Jag fick se hur Rocky lyste upp och han tyckte det var sååå kul. Och nu har vi våra nyfunna vänner Sandra och hennes Lukas som också håller på med rallylydnad. Båda har nu manat på mig att ställa upp i tävling med Rocky. Jättekul verkligen att dom tror på mig och jag vill verkligen försöka. Men, just den här biten med skyltarna, jisses, hur ska jag komma ihåg allt?! Jag får bara en klump i magen när jag tänker på det! Inte över Rockys och min prestation utan över att inte kunna skyltarna eller att gå fel. De gånger vi testat på har inte varit helt felfritt om man säger så och så blir jag lätt snurrig har jag märkt.
 
Nu är det träning som gäller för mig och Rocky. Rocky vill och jag vill, han lyser verkligen upp och då ska han få träna det han vill göra. Matte får ta sig i skinnet och börja plugga skyltar helt enkelt. 
 
Nytt mål är satt! Rocky och jag ska TÄVLA rallylydnad. Vi satsar på att debutera sommaren 2015
Önska oss lycka till!
 
Tack Sara och Sandra för peppning!
 
 

Kommentarer
sandra

Vi fixar det tillsammans =)
Skyltarna sätter du om ett tag =) De flesta är logiska och man kan ju ha en fusklapp med sig på tävling och gå igenom skyltarna som är just den tävlingsbanan ;) gjorde jag första gången för jag trodde jag skulle kissa ner mig av nervositet ;)

2014-12-03 @ 20:22:46 | http://livetsomlukas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback