Träning träning

Jag är bara så stolt över mina fina vovvar! Igår bestämdes det att jag och en vän skulle mötas upp i Norrköping för att miljöträna hundarna lite. Tex har ju inte varit inne i sån miljö tidigare. Inte med mig iaf. Vi satte oss mitt i folkparken och bara tittade på folk och andra hundar som gick förbi. Hundarna var så duktiga. Bara något ynka litet gruff. De tre vovvarna, Rocky, Tex & dvärgpudeln Orvar har verkligen kommit bra överens, det gillar jag. Det var andra gången Tex & Orvar träffades och dom betädde sig som om dom sett tusentals gåner tidigare. Dom hälsade och sen var det bra med det.
I parken blev det lite ståträning och så fick jag lite mobilbilder på det. Det börjar arta sig med ståträningen nu. Riktigt fint börjar det bli. 
På vägen hem fick alla tre vovvar sitta i bilburen. Inga problem. Vi märkte inte av dom utan började undra om vi verkligen fått med oss dom. 
 
Trötta vovvar hade jag sen hemma.
 
Men Tex var allt annat än trött idag när jag kom och hämtade honom. Deras dagisbädd låg isärplockad upp och ner på golvet när jag kom och Tex verkade pigg och glad som alltid. 
Mina tankar snurrade igång på vad jag ville göra med vovvarna under kvällen. Men efter en bit på vägen hem avbröts jag. En vän till min man ringde och berättade att han var påväg hem till mig. Han ska nämligen fixa lite med köket, har ju ingen vattenkran....eller jo, nu har jag. Nu sitter det en vattenkran där och hundarna har fått träna på att handskas av barn. Henke hade nämligen med sig sin 7-åriga dotter som blev förtjust i dom bägge. 
 
Jag är riktigt imponerad över lilla Tex, den lilla sprattelkillen som han är. Han hade sovit under tiden vi åt grillat så han var ju fortfarande lite trött men ypperligt tillfälle att träna detta på med barn. Tex fick sitta i hennes knä och han satt där läänge. Hittils har vi inte velat att arn kommit fram och klappat på honom. Speciellt inte barn som är osäkra och rädda. Men den här kändes helt rätt. Jag vågade lita på henne och hon skötte det så bra. Tex bara satt dä och M vart inte rädd alls när han ville busbita i hennes fingrar. 
På promenaden sen var det hon som gick med dom. 
Så kvällens träning blev ``barnträning´´

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback