Planerna

Rocky är och kommer alltid att vara mattes stjärna. Så långt som vi har kommit, ingen annan hund som hamnar i vår familj lär kunna slå det! 
Rocky och jag har kommit så långt tillsammans från den dag han kom till oss, till nu. Det är en enorm skillnad på både honom och mig. Vi har gjort en hel del tillsammans. Men allt har handlat om att kunna fungera i vardagen. Rocky är en arbetshund, han älskar all form av träning. Men han saknar det där lilla extra i den träningen jag vill ha. Han har nöjt sig med det han har. 
 
Det är där Texas kommer in. Tex kom hit i första hand som sällskap till Rocky men också som en blivande tränings & tävlingshund till mig. Han är mycket hund i litet format. Det är många som tappar hakan när dom träffar lilla terroristen Tex. Men han har det där lilla extra, just den där viljan att komma framåt i träningen. Han är en svår nöt att knäcka men mer arbetstörstig hund får jag leta länge efter. 
 
Mina drömmar om att kunna träna ordentligt har gått i uppfyllelse, Tex har verkligen det där som inte Rocky har. Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla, lydnad då såklart! Och så kom lilla Tex in i bilden och förverkligar min dröm. 
 
Rocky kommer såklart fortsätta att träna men han nöjer sig med det han kan. Jag vill inte heller slita ut honom, han har ju en del skador och krämpor. Han är nöjd med det han har. Men med Tex är mina planer att vi ska ut på tävlingsbanorna i framtiden. Det här ska nämligen bli min tävlingshund.
 
Men än är det långt kvar och innan det vill jag boka oss fulla på kurser och träningar. Vi ska ut och få livserfarenhet! Jag bara längtar tills nya kurser startas, jag är så informationstörstig på nya träningssätt och utmaningar. 
 
I höst kommer Tex och jag gå valpkurs, dagisfröken som håller i den! 
Och så är det utställningsdebut den 13 September, inofficiell i Norrköping
Men sen har vi inget mer inplanerat. Jag skulle vilja lära mig mer om rallylydnad, en kurs i lydnad hade inte suttit fel och varför inte en kurs i näsans tecken. 
 
En bekant till mig tipsade om en helgkurs i dom Jämtländska skogarna. En kurs som innehåller just träning för näsan. Den hade varit superkul att gå, men dom pengarna finns tyvärr inte för tillfället. Mycket tråkigt, men jag håller tummarna för fler liknande kurser att gå längre fram i tiden.
 
Att det ska vara så svårt att hitta kurser att gå! Jag håller tummarna att det dyker upp några framöver. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback