Miljöträningsdag

Det har varit en hel del utställningsträning den senaste tiden och här om dagen upptäkte jag att han inte längre förstod komandot ``sitt´´ så bra. Han stod så fort jag sa något. Haha. 
Idag kände jag het klart för lite miljöombyte! Åkte till en djuraffär och köpte lite mat till katten och passade på att fråga en ur personalen om hon kunde klämma och känna lite på Tex medans jag ställde upp honom. Ja, lite utställningsträning blev det men lite nya personer som hälsar, klämmer och känner på honom är inte helt fel. Dessutom fick jag tag på en som kan en hel del om utställning. Hon visste precis hur hon skulle göra. Super verkligen! Tex skötte sig....ja vad ska man säga. Tex är en MYCKET glad hund. Han kommer inte ha några problem med att folk hälsar på honom, men matte däremot kommer ha bekymmer med att få den lilla att stå still. Haha, hela kroppen viftade i samma takt som svansen! Ja, öva öva öva!
 
Därefter åkte vi ytterligare till ett nytt ställe och tränade på ``sitt´´ och början på ett fotgående. Det gick suveränt!! Rocky han fick träna på passivitet under tiden och även han skötte sig finfint!
 
Till en avslutning åkte vi åter igen till ett nytt ställe för att gå en promenad. När Texas var liten så reagerade han mycket starkt på bilar som körde förbi. Det var som bortblåst idag!! Underbart, duktiga hundar matte har!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback