Han växer så det knakar & spöken

Jag börjar se tydligt att lilleman tyr sig till oss, vi är hans trygghet. Det visar sig nu på dagis. Dom berättade att han lever rövare om dagarna nu och att han kissar inne trots att dom går ut med honom en gång i timmen. Idag hade dom åkt iväg någon timma för att äta mat och det sista dom gjorde var att ta ut Tex. Osäkerhet säger jag. Han kände att dom blev lämnade och blev därför osäker.
 
När jag kom till dagis idag så fick jag kommentaren ``Sådär lugn har jag aldrig sett honom´´. Enligt henne så sover inte Tex alls om dagarna. Lever runt och busar med Rocky. Det har jag aldrig märkt av, inte ens när vi var hemma innan dagis. Här hemma ligger dom och sover mest. Visst, skulle jag släppa ut dom ute så skulle det bli livat. Jag hoppas verkligen att han kan komma till ro snart på dagis och kunna vila lite om dagarna.
 
Det är mycket som händer i den lilla kroppen nu. Han växer och det är inte lite. På bara två dagar har han vuxit ut halsbandet. Han beter sig som en unghund mer och jag kan tänka mig det kaos som finns i hans huvud. Lite spöken kanske. Inte lätt att vara liten och söt. 
 
Skrutten är så himla fin i kroppen, riktigt snygg är han. Jag är så otroligt nyfiken på hur han kommer se ut som vuxen. Jag tror jag sitter på en otroligt vacker varelse. I mina ögon kommer han alltid att vara det. hihi. 
 
Vi kämpar på, han har ju sina perioder av testande. Nu är han inne i något och mitt i allt ska husse ut och åka på jobb. Så nu är det bara jag, hundarna och katten hemma. Än så länge går det bra, men även det kan vara något. Tex är en hussehund, en riktig hussehund dessutom. Dom två <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback