Våran dag

Jag började morgonen med att gå upp lite extra tidigt. Nu skulle jag göra hunden lite extra trött och gick både en längre promenad i högre takt samt cyklade med honom, även där i högt tempo. Som avslutning fick han använda nosen lite och leta godis i gräset.
Trots detta har Rocky inte blivit trött. Gnällandet har fortsatt och idag hade tydligen chefen varit inne och sagt åt honom när han varit som värst. Han hade tystnat. Och efter en tid hade jag kommit tillbaka då säger chefen ``Jag har inte hört Rocky alls på 45 minuter´´ varpå han berättade att han varit inne och sagt till honom. Resten av eftermiddagen hade han varit tyst. Till och med när vi skulle åka hem var han lugn och behaglig, då brukar han hoppa av lycka och vara helt ivrig. Skönt!
Raka vägen hem och direkt ut på en snabbtaktad promenad igen, musik i öronen och så gick vi. Vi kom till grannen och så fick vi med oss Tessi på våran promenad. Dom gick på bra, slakt koppel och i ett finfint tempo. Det blev ett par kilometer allt innan vi kom tillbaka till grannen för att lämna av henne. Den sista biten hem märkte jag att Rocky var taggad, så jag plockade fram klickern och spontantränade kontakt och fotposition. Idag, idag mina vänner kan jag stolt berätta att Rocky vid flertalet gånger satte sig helt rakt! Och han hade ett underbart driv, tyvärr lite för mycket driv vid ett tillfälle och han hamnade framför i gång. Stackars tass hamnade under min fot och Rocky skrek. Inget mer av det oh vi fortsatte, men nu är ju Rocky som han är och han lärde sig helt enkelt att man inte ska vara bland fötter och tog ett steg åt sidan. Det som vi tränat på så mycket, och nu är vi tillbaka till ruta ett igen. Menmen, bara att traggla vidare, vi har ju kommit så långt nu. Förhoppningsvis har han glömt det till nästa träning.
Hemma blev det sen lite godissök i en höstmörk trädgård följt med en iskub med gottgott i. Än så länge har han inte fått upp kartongen trots att jag klippt upp den lite. Men det arbetas för fullt ska ni veta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback