Ska det bara fungera på vissa platser?!

För en tid sedan skrev jag om att ingångar och uppmärksamheten från Rockys sida inte riktigt fanns. Att han satte sig snett och rättade sig inte om han fick kommandot igen. Jag skrev ut att jag började misstänka att det var platsrelaterat och det tror jag än, men inte riktigt i samma utsträckning. För idag bjöd han verkligen på ingångar och en träning av guld. Så roligt verkligen. Så nu vet vi att lydnaden finns kvar men inte på hemmafronten.

Idag var det faktiskt Rocky själv som bjöd in till den sortens träning, han kom självmant och satte sig i fotposition och så fortsatte vi bara. Vi tränade då placering och om han hamnade fel att han då skulle ta kommandot och göra om och göra rätt ist. Det fungerade relativt bra, men det är nog matte som måste lära sig att inte berömma fel så ofta. Sen fortsatte vi med att hålla kontakten i gång och wow, Linda det gjorde verkligen underverk med de tips du gav mig! Jättefin kontakt och sina sättanden.

Under dagen har vi kört flera små pass och alla har gått finfint. Han har riktigt varit på hugget idag, så mycket spring i benen. Idag även kallad att han har en raket i rumpan.
 
Jag har åter igen massor mersmak efter dagens aktiviteter och längtar till morgondagen. Då kör vi vidare och ha lika kul som idag. Hoppas ni har haft en lika fin dag med era hundar som jag haft med Rocky.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback