Sandra Dissar...

Som många kanske redan gissat så vill jag ha en till hund innan Rocky blir för gammal. Jag vill att han ska få lära upp den och visa allt han kan. Jag säger inte att jag ska ha en valp nu men jag kollar såklart runt efter raser som kan passa både mig och Rocky. Jag har varit runt på utställningar och pratat med alla möjliga hundägare och även försökt hitta några vettiga kennlar. Jag har kontaktat två kennlar via mejl för att få lite mer kött på benen om just den rasen dom har. Men INGEN har svarat tillbaka. Sandra dissar helt enkelt kennlar som inte är villiga att berätta om deras ras för någon som är intresserad och vill veta mer.

Kommentarer
Emma

Va tråkigt att de inte svarar! Vilka raser är det du kikar på?

Svar: Jag kollar inte på någon speciell, jag är bara ute efter att få veta mer om olika raser. I dagsläget vet jag inte vad jag vill ha för nästahund så därför kollar jag runt bland kennlar och frågar lite hur just den rasen är osv. Det måste passa med min nuvarande hund, jag vill ha en hund som han kan leka med och det gör han ju inte med hundar som inte har samma typ av temperament som han. Så har mejlat runt lite bland dobermann och pinscher och det stuket just nu. Vill ha något större
Sandra

2013-09-16 @ 19:29:13 | http://www.doglog.se
Evelina - hundvardag.se

Sånt dissar vi också! Riktigt tråkigt..

Innan jag bestämde mig för att skaffa dvärgpinscher mailade jag lite uppfödare av andra raser och fick svar från en... Dom skrev "om du är intresserad av rasen finns det massor av information om du googlar" .. Det kändes otroligt oseriöst :P

Svar: Oj, ja det förstår jag. Nä, vill jag ha information om något så vill jag ju höra det från någon i verkligheten inte från internet. Där kan mycket osanning finnas.
Sandra

2013-09-19 @ 11:38:52 | http://hundvardag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback