Oroligheterna på ett hunddagis

Rocky är en väldigt stark individ i psyket. I fel händer hade han varit riktigt jobbig. Jag vet att han redan varit en sån som hängt i hälarna efter människor och bitits och hållt på.
Han är en väldigt stark ledare och utmanar alltid alla som ska visa sig större än han, samtidigt som han är väldigt mjuk och go mot dom som är på samma nivå som han.
Rocky är den som håller koll på omgivningen, han avger ett uppmärksamhetsljud så alla ska veta att det kommer någon, men han skulle inte skälla. Men däremot om någon annan hund skulle börja skälla så är det han som håller igång det och fortsätter, han tar över och leder allt vidare till ny nivå.
 
Just skällandet är det jag är mest orolig för. Jag tål verkligen inte skällande hundar och nu när Rocky är så pass gnällig mest hela tiden. Vart kommer det då sluta om han ska lära sig att skälla dag in och dag ut? Och så det här muttret när någon kommer. Jag kan gå med på att han ska säga till, men behövs det verkligen hundraelva gånger till efter det? Jag känner mig så kluven med det här med hunddagis just nu. Det skulle vara så skönt att kunna ha honom där om dagarna men vad ska jag göra för att han inte ska börja skälla också? Jag kommer gå under totalt om han ska både muttra, skälla och gnissla. Vad ska jag göra, vad ska jag göra! Jag kommer ju aldrig kunna må bättre så länge jag har en gnällspik som gör allt värre bredvid mig. Men för att se till det positiva, vad skulle jag göra utan honom?!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback