Önskeinlägg - Godisverkstan

I Vanliga köpeköttbullar är det mycket kryddor och andra ingedienser som inte är bra för våra hundar. Då kan man göra egna, hundvänliga hundköttbullar. Och det enda jag har använt är köttfärs och äggulor, men det finns massor olika recept på vad man kan ha i.   Blanda dessa ingredienser och forma till runda bollar. Jag gjorde dessa mycket små, åter igen, jag vill inte att min hund ska bli mätt på träningen. Lägg därefter ner dom i en kastrull med kokande vatten i. När dom flutit upp till ytan är dom klara och färdiga att plockas upp. Små fasta men endå mjuka köttbullar. Därefter ugnstorkar jag dom för att det inte ska bli allt för kladdigt att hålla på med dom.  Men dom bibehåller fortfarande sitt mjuka inre.   Rocky sa ``gluffs gluffs, matte jag vill ha mer´´

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback