Lite morgon gymnastik


Efter vårat besök på Norsholm här om dagen och en utredning på Rockys kropp kom vi ju fram till att det är höfterna han har ont i. En mild grad som jag inte ens behöver gå vidare med. Hon frågade om jag hade någon pilatesboll hemma, vilket jag hade. På den kunde jag lätt träna upp Rockys stabilitet och styrka i bakdelen.
Denna morgon tog jag fram bollen för att testa och när jag granskar hur han beter sig på bollen så ser jag dels en jätteduktig hund men också en hund som gärna tar ett steg fram för att minska belastningen bak och lägga över den mer fram. Detta ska vi helt klart jobba vidare på, men duktig var han på bollen idag. Det var ju trots allt första gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback