Hunddagis

För en tid sen ringde jag upp det hunddagis som ligger i närheten av där jag bor. Det är nämligen som så att inom en snar framtid så flyttar mitt jobb in på en bilfirma och då får inte min älskade lilla vovve följa med längre tyvärr. Kommer sakna att ha honom på jobbet. Det är så mysigt även om det ibland kan vara lite jobbigt när han har för mycket energi som han vill göra av med på gnissel.

Rocky är en klättrare och han har klättrat över hundgårdsstängslet på samma dagis förr, därför har vi fått tänka till lite inför hans ankomst dit. Dom har därför byggt om den tilltänkta rastgården för våran skull.
 
Men så till min fråga. Vad anser ni att jag bör tänka på innan, under och efter jag satt honom på dagis? Tidigare har det varit i ren panik han suttit i nätet, men den senaste gången var mer nyfikenhet. Självklart kommer jag inte gå pang på och lämna honom en hel dag, för det vill inte jag. Jag mjukstartar med någon timma el så.

Kommentarer
Emma

Jag försöker att inte göra en big deal av lämningen och se till att han är lagom trött när han ska dit. I början lämnade jag honom på tider då det inte var så mkt andra hundar där. Lämnade precis innan de skulle på promenad så han får ngt kul att tänka på direkt. Sen tror jag hämtningen är minst lika viktig, även om han blir jätteglad av att bli hämtad försöker jag vara lugn och inte hälsa för glatt och stimmigt. Min är ju ganska lättstressad så han umgås bara med lugna hundar vilket jag tycker är viktigt.

Svar: Jo ska försöka trötta ut honom men han är inte enkel att få trött tyvärr :(
Sandra

2013-09-23 @ 17:36:03 | http://www.doglog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback