Skritträning i uppförsbacke

Kvällens träning blev backträning i skritt. På ryggen fick han bära sin älskade klövjeväska, han blir så stolt när han får bära den. Rocky hade dock lite svårt att förstå övningen och ville gärna springa iväg i ett högre tempo än vad jag hade tänkt. Han har såå mycket spring i benen den där lille. Han tycker det är så tråkigt att han tom stannade upp och började lukta på annat under tiden. Han tappade koncentrationen och jag fick påminna honom lite då och då. Men så kände jag efter i fickan och kände klickern, började klicka när han hade det tempot jag ville ha. Lite olika reaktioner, han bibehöll tempot men blev mer uppspelt. Tillslut fick vi en jämn skritt och gick vidare uppför den långa backen.  Oj så mycket spring i benen han hade när vi kom hem, han viste inte vart han skulle ta vägen. Som tur var hade han katten som ville busa och dom flög iväg. Rocky som sagt, han hade lite väl bråttom så benen hängde inte riktigt med när han for efter katten som i sin tur ledde till att benen hamnade på efterkälken. Haha, men han var lika fort upp igen och då var det Rockys tur att bli jagad.  Det var hemskt så dålig kvalité det blev på bilden, men så smidigt nu när blogg.ses app fungerar som den ska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback