Bakdelskontroll - Tips någon?

Mycket prat kring Rockys bakdel nu. Men nu när jag inser hur han fördelar vikten på kroppen och hur mycket hans bakdel behöver motion så kretsar helt enkelt allt kring det nu.
Jag funderar på övningar som är bra till detta och jag har ju redan nämnt en, det är ju pilatesbollen, men kan även använda balansplattan. Från sitt direkt upp till stegra stärker just det partiet massor och även bakbenskoll. Här ska vi backa som aldrig förr, gå på mjuka underlag såsom sand, högt gräs och lyfta på benen högt högt.
När vi var hos vet så pratade hon även om att sätta viktmanschetter på båda bak, vi pratade kring det och kom fram till att det inte är vikten vi vill åt i detta fall, utan att han ska använda alla fyra när han springer. Idag tycker han att det kan vara enklare att hoppa på tre. Så efter lite klurande så hittade jag en lösning på problemet och vet gillade idén. Jag ska linda bandage på bakbenen med någon mindre vikt som ett suddigum eller något i den storleken. Då vet jag att han kommer använda båda bak. Hon tipsade även om att kavalettibommar kunde vara bra, allt för höga benlyft.
Vet hojtade till när han gjorde en viss övning inne i rummet. Han ställde sig på bakbenen och stegrade när hon höll på med något. Så att stå på bakbenen får vi helt enkelt hitta på något skoj med, kanske dansa och gå runt på bakbenen. Vi får se.
 
Men vad har vi mer, har ni några bra tips på vad man kan göra för övningar som stärker bakdelen?

Kommentarer
Paulina

Krypa kanske?! Även att sätta sig från stående på bakbenen (rejäl utmaning). :)

Svar: Oja, bra tänkt det där med tvärtom, från stegra till sitt. Det där med kryp har du rätt i, den hade jag inte tänkt på. Tack =)
Sandra

2013-09-15 @ 12:28:28
Marie

Skritt i uppförslut (trav fungerar om inte hunden lyfter över för mycket till frampartiet), zick zack ner. Hunden står på luftmadrass lite dåligt uppblåst (funkar säkert med pilatesboll om man har en lite mindre hund) och du trycker på ett lår i taget, hunden får jobba emot för att balansera upp sig. Lycka till

Svar: Bra tips, tack snälla :D
Sandra

2013-09-16 @ 09:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback