Vi sammarbetar, men ibland tar Rocky över

Jag hade en ganska jobbig tid för en tid sen. Men jag kom tillbaka med nya tag och ny kraft. Tyvärr finns det en sak jag fortfarande inte fått fäste om. Jag har tappat greppet om Rockys uppmärksamhet när det kommer någon. Jag tror att jag håller på att bli galen. Det känns som om han har blivit stärkt och modigare på något vänster, det har bara eskalerat och blivit värre. Han är så envis, så jävla envis den där lilla rackaren. Men jag älskar honom ändå.
 
Men jag får snart nog, jag hatar att han ska vara så envisen och fortsätta. Jag går helt med på att han får säga till när någon kommer....EN GÅNG. Men hundraelva gånger till. Nejtack! Förut gruffade han bara till, fortfarande envist många gånger, men inte så som det är nu. Nu skäller han till en gång, morrar och därefter gruffar och muttrar en halv eftermiddag på det. Nej men ni förstår.
 
Igår satt jag vid min dator, skrev på bloggen och katten hoppade ner från vedlåren ute i hallen. Rocky säger till, och igen, och igen och igen. Jag blir så trött! Jag vet inte vad jag ska göra längre.
Så hela kvällen knackade jag i väggar, knackade på ytterdörren och öppnade den. Knackade och öppnade igen, och igen och igen. Upprepade gånger knackade jag på dörren och öppnade så Rocky fick gå ut och kolla. Tillslut orkade han inte ens kolla ut när jag öppnade dörren.
Men efter lite uppehåll så gick jag ut för att knacka dörr igen, Rocky såg mig klart och tydligt. Knackade och fick ett skall och mutter på det. Han fick komma fram och jag knackade igen. Åter skall och mutter. Öppnade dörren och han inser att ingen är där. Upprepar detta flera gånger och efter ett par upprepningar kommer han inte fram längre.
Men så börjar det om igen efter en liten stund när jag börjat om igen. Såhär håller det på. Han verkar reagera på ljudet.
 
Jag vet inte hur jag ska få bukt på mitt problem. Rocky är så jävla stark hund psykiskt! Vi är två ledarfigurer han och jag och vi båda kämpar om platsen varje dag. Oftast följer han mig och jag han, vi är ett team som sammarbetar. Men just i detta ämne, där vinner han och jag får lägga mig. Jag har inte greppet om att få vinna där.
Hur ska jag göra för att komma vidare? Vad kan jag träna på och vad kan jag göra annorlunda?

Kommentarer
Jenny

Inget bra tips, har en här hemma som är så också:-/

Svar: Jag håller ärligt talat på att bli galen. Läs nästa inlägg, liiite gladare nyheter =)
Sandra

2013-10-17 @ 17:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback