Vart är Rocky?

Rocky har i några veckors tid gnällt en massa från sitt rum vid kontoret. Jag har känt mig irriterad och arg mest hela tiden. Jag ville bara bort från honom, slippa höra hans eviga gnäll hela tiden. Till och med kollegorna/cheferna blev trötta på honom. Så en dag då förra veckan så pratade jag och ena kollegan om lösningar och vi kom fram till att Rocky och hans bur skulle få flytta ut till kontoret. Egentligen vill vi ju inte ha hundar där när det kommer kunder men nu fick det bli så och det fungerade superbra!
 
För var dag som gått nu har alla kommenterat hur tyst Rocky blivit. Chefen har gång på gång sagt ``Är det samma hund?´´ Kollegan ``Måste kolla lite då och då så att han lever, han är så tyst´´
 
Kommer ni ihåg att jag berättade att något hände med hans älskade bur i somras? Rocky älskar sin bur men något hände då i somras och han ville inte gå in, samma sak hände även på jobbet. Men där ville han inte ens gå in i rummet där han brukar vara om dagarna.
Men sen vi flyttade ut Rocky och buren till kontoret har han blivit tyst och Rocky har fått flytta upp till kontorsstolen där mina chefer och kollegor sitter om dagarna. Där ligger han hela dagarna och myser i en filt. Även buren går han in i och lägger sig självmant, jag får nästan tjata ut honom därifrån och ibland väljer han att lägga sig där än att gosa med matte.
 
Idag har Rocky inte legat alls mycket i buren, han har legat på kontorsstolen i en filt. Min ena storchef kom och började jobba från stolen bredvid. Där satt han och jobbade några timmar tills han fick hjärtat i halsgropen. När jag kommer ut säger han ``Vad rädd jag blev när filten plötsligt började röra på sig´´ Då hade han suttit där i några timmar och jobbat utan att märkt att Rocky legat på stolen bredvid honom.
 
De gånger både jag och kollegan lämnar jobbet för en tid brukar vi låta honom gå in i buren. Dels för att cheferna inte ska behöva tänka på det eller att dom glömmer bort honom. Vill ju inte att han ska göra inne och stressa om han glöms bort. Men nu har bägge mina storchefer sagt att han kan få stanna kvar där under den mysiga filten. Han stör inte.
Idag har vi varit lika många på jobbet som vi haft stolar på kontoret. Jag räknas inte eftersom jag håller till i garaget. Men cheferna ville inte lyfta bort Rocky där han låg så mysigt på ena stolen, så ena chefen har suttit hela dagen vid datorn längst fram ensam för att Rocky skulle få ligga kvar. Dom vill helt enkelt ha honom där.
 
Nu när han gör sådana framsteg så känns det inte alls roligt att behöva lämna honom på dagis framöver. Men så är det och idag ringde jag upp och kollade om Rocky kunde få vara heldag på dagis i morgon.
Kommer bli tomt på jobbet men det är ett måste. Men hur ska jag klara mig utan honom?
Men så får jag se det såhär ist, att alla som sett Rocky hur han blir när matte kommer vet hur glad han verkligen blir. Han hoppar axelhöjdhopp och verkligen skriker. Även om det gäller för bara några minuter.
Tänk vilken arbetslycka vi kommer att ha, en lycklig hund som saknat sin matte som nu har kommit tillbaka. Jäklar så roligt det kommer bli. För det har jag känt på tidigare hur arbetsvillig han blir när matte kommit tillbaka efter att ha lämnat honom.
 
Jag tror att det kommer bli bra, nu kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback