Våran Lördag

Satte mig igår och gjorde mig en lista på allt jag behöver göra under helgen. En så kallad ``att göra lista´´ med saker som jag går och stör mig på i veckorna och saker jag behöver göra. Sånt kan reta ihjäl mig och det om något får mig på dåligt humör, när något ligger och gnager i bakhuvudet ``Det här måste göras och det här och det här´´
Det tar så mycket energi. Eftersom jag är så pass trött mitt i veckorna så hamnar allt sådant på helgen istället. Speciellt nu när min sambo är borta så hamnar jag i ett visst läge där jag tävlr med mig själv, ett sätt för mig att sluta tänka på allt det jobbiga kan man väl säga att det är. Men i slutändan mår jag så himla bra. Jag skriver min lista och går in till 110% för att lyckas. Jag bockar av punkter efter punkter och ju fler det blir, destå mer vill jag göra. Idag kan jag bocka av:
-Storstädning invändigt av bil
-Tvätt av bil
-Däck och bromsbyte på bil
-Miljöträning av hundar, parken Norrköping
-Omgång tre med hundgodis är på tork, hittills är lunga och nötbog klara och nu torkas det hjärta
-Tömma mobilen på bilder
 
Ju längre in på listan jag kommer ju mer hittar jag att göra. Och att jag sen på vägen får oplanerade saker på listan gör att jag inte riktigt hinner med allt det andra. Men jag har haft en himla kul helg hittills. Hade väl inte riktigt planerat att få träffa så många personer som jag gjort hittills. Men kul har det varit.
 
Hundarna har bara fått vara idag, bortsett från miljöträningen. Även det är något jag tycker är nödvändigt, att kunna ta det lugnt och fixa det. Det är något jag märkt att lilla Cocos inte kan. Hon har tyckt att det varit tråkigt idag och har ibland gnällt högt och länge. Något jag har så svårt för tyvärr och hennes gnäll är så skarpt och det går inte att missa. Men hon får lära sig och efter en stund har det fungerat bra.
 
Nej nu åter tillbaka till listan och bocka av lite till. Även morgondagen får lite mer socialt inplanerat så nu måste vi jobba på för att hinna med listan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback