Räddningshund

Efter de år jag hållit på med hundar blir det bara mer och mer uppenbart för mig att jag vill hålla på med räddning. Jag som person har alltid varit i dom banorna att jag vill göra nytta och mitt hjärta har alltid klappat hårt för militärer och polisyrket. Jag är lite sån som person och självklart hänger det även med i hundämnet.
 
Jag har en dröm om att en dag få utbilda en hund till räddningshund. Det hade varit så otroligt häftigt! Tänk att få vara med och leta efter försvunna personer, inte för att det kanske är så pass roligt för den som är försvunnen. Men oj så stolt jag hade blivit över min hund om vi lyckats hitta en person som kommit bort. Jag vill ha en hund som går fram överallt.
 
Rocky har ju varit med om att leta efter två hundar som sprungit bort,  då kände jag hur glad och lycklig jag blev. Älskar den spänningen som blir och då man får verkligen klura ut oh lösa ett problem. Jag älskar verkligen att hjälpa till och är nog lite av en sån person som gärna hjälper andra.
 
Visste ni tex att jag legat inne i värnplikten?
 
 

Kommentarer
lisa

Vilken jättefin bild det var på er i förra inlägget! :)

Ja det där med räddningshund måste vara en otroligt häftig känsla att vara med när hunden hittar försvunna personer/hundar! Man räddar ju faktiskt liv. Hoppas din dröm blir sann :)

Svar: Tack :) Ja jag håller mina tummar att det går som jag vill. Men det får bli med nästa hund. Det skulle vara häftigt att få vara med om att hjälpa till i en sökning efter en försvunnen. Åhh jag vill nu :P
Sandra

2013-10-29 @ 12:18:33 | http://www.redcanine.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback