Nytt i godislådan

Från vänster torkat Lammhjärta, övre raden: torkad nötbog, hundvänliga miniköttbullar, torkad kyckling. Undre raden: torkad rådjurslunga, torkad blodpudding, torkad ungnötslever.
 
I helgen som var tillverkades det en del nytt till godislådan (som såklart förvaras i frysen)
Jag gjorde tre nya varianter som jag inte testat förut vilket var lammhjärta, nötbog och rådjurslunga. Och jag blev jättenöjd med nötbogen, den ser så god ut och så perfekta små bitar. Lungan är absolut något jag kommer göra om, Rocky verkligen älskar lunga har jag märkt. Lammhjärtat och allt jag torkat det passar Rocky till smaken till fullo. Han älskar verkligen sitt godis.

Kommentarer
Paulina

Torkar du i ugnen? :) Hur lång tid tar det?

Svar: Jag torkar i ugn, det gör jag. Jag brukar ställa ugnen på 50 grader med en gaffen som håller luckan öppen. Det ska ju inte kokas. Lite svårt att säga hur lång tid det tar, det är lite olika. Jag gör ÖVERDRIVET små bitar och dessa tar ungefär 4-5 timmar. Han tuggar ju inte godiset innan han sväljer utan känner bara smaken, bara det är en helt ok belöning för honom. Då brukar jag göra som så att jag delar dom i mindre bitar, beroende på hur mycket man gör så efter en stund så blir man rätt trött och får lite ont lite här och var. Då brukar jag först dela dom i lagom små bitar och därefter in i ugnen och när dom har torkat utanpå så klipper jag dom i mindre bitar. MYCKET enklare än att dela mjukt kött. Skicka gärna tillbaka en kommentar om du fått detta. Håller på att kolla upp om alla får svar genom min sida eller om jag måste gå in på allas bloggar och svara där igenom.
Sandra

2013-10-31 @ 13:06:36
Evelina

Gottigotti!!

Svar: Oja :)
Sandra

2013-11-01 @ 09:36:42 | http://hundvardag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback