Mystiska sammanhang

Jag har pratat en del om Rockys munhygien ett tag nu. Att den först blev bättre men att den nu återgått till att vara motbjudande. Men så har det varit nu ett tag, upp och ner, upp och ner. Ibland är den bra, ibland mindre bra.
 
För några dagar sen uppstod ett annat problem jag har, jag har noterat detta vid samma tillfälle varje gång. Nämligen att Rocky reagerar på kyckling på något sätt. Varje gång jag ger Rocky kyckling så uppstår något konstigt dagen efter. Jag kan inte komma på varför. Men helt utan anledning så kommer det upp vätska, vattenliknande vätska från munnen på honom. Inte mycket utan bara några droppar. Helt utan anledning och han verkar lika paff själv över att det händer som jag tycker att det är konstigt. Fler gånger i samband med att han går från stilla till att röra sig. Men också väldigt ofta när han är stilla. Inga förvarningar eller något. Jag har sett han slicka sig runt munnen (må illa slicket) men inte i samband med detta utan längre tid innan och varje gång det händer kollar han på mig som om han undrar vad som händer. Mycket lustigt verkligen!
 
Men efter alla gånger jag gett kyckling så på tredje dagen så blir hans munhygien jättebra. Alla gånger verkligen! Eller snarare, hans mage är det ju som luktar. Jag börjar fundera på om kycklingen ``renar´´ hans mage på något vänster, att det som kommer upp är dåligt och när det väl är borta så blir magen bra.
 
Jag ska göra ett test, jag ska vänta tills han blir dålig i munnen igen. Tills han luktar sådär illa så det inte går att vara i närheten av han. Då ska jag ge kyckling igen och se vad som händer. Fungerar det även då så väntar jag tills nästa gång den blir sämre. Då ska jag ge kyckling varje dag för att se vad som händer. Idag får han inte kyckling varje dag mer än om det är i färskfodret. Fuskar ju lite och kör färskfoder som bas och tillsätter kött till maten och kött som gottgott.
 
Jag är nyfiken, kan detta ha ett sammanhang?! Det återstår att se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback