Min drömhund?

Ytterligare en fråga från Paulina
 
Hur ser min drömhund egentligen ut?
Utseendemässigt är jag väldigt kluven, jag gillar nätta raser som dvärgpinscher, pinscher och dobermannens utseende. Jag gillar den korta släta pälsen och ja, allt med deras utseende. Det har nog med att göra att jag själv kan se mig som dom, lika smal och lika arbetsvillig. Samma sorts temperament. Vi hör ihop helt enkelt.
 
Jag är ingen småhundsmänniska, jag är storhundsmänniska rakt igenom. Jag har under hela min uppväxt haft schäfer som favoritras och raser som rottweiler och amstaff varmt om hjärtat. Om det har med mitt dåvarande, nu drömmande yrkesval som schäfer har varit favoriten, vet jag inte.
 
Jag gillar arbetsvilliga hundar som älskar träning och kan gå fram överallt. Som inte viker sig och blir rädd, men inte heller som visar dominans eller aggression. En hund som är glad och positiv, stolt och nöjd vill jag ha. Jag vill ha en hund som jag kan prata ett språk som både jag och hund förstår, jag vill ha det sammarbetet som jag och Rocky har på min drömhund.
 
Jag och min drömhund ska träna räddning, det är en dröm jag har. Att få arbeta tillsammans och göra något bra. Något som gör nytta och ja, det har nor fortfarande med mig att göra. Jag är fortfarande lite ``polis´´ i huvudet. Jag hade heller inte tackat nej till att få bli grönklädd tillsammans med min drömhund.
 
Något jag INTE vill ha på min drömhund är vakt. Eller jo den kan få vakta. Men när jag säger att det är bra så är det bra! Just nu är jag väldigt trött på envisa hundar som fortsätter även efteråt.
 
Men nu har utseende och önskningar ingen betydelse, det enda som betyder något för mig det är att jag och en hund ska klicka. Att vi förstår varandra och att vi kan arbeta som ett team. Lyssna på varandras viljor och ha roligt ihop. Det finns inget bättre än att förstå sin hund och arbeta ihop och inte motarbeta varandra hela tiden. Min drömhund och jag ska alltså klicka ihop, allt annat är bara önskningar och drömmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback