Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig!

Igår efter att Cocos åkt hem till sin ägare blev jag otroligt sugen på att cykla en långrunda med Rocky. Att köra slut på både mig och han. Och nog bliv vi det!
Jag var mycket noga med att Rocky skulle bli varm i kroppen innan vi började cykla. Promenerade länge med Back on Track täcke på för att sen börja jogga fram utan. Ja, jo jogga, Rocky var piiiig och jag fick gång på gång påminna honom om att sänka tempot en aning.
När vi började närma oss det tänkte stället där Rocky skulle få avrunda så blev det en längre promenad med täcket på igen. Jag anser att vara varm i kroppen är bara ett måste när man tränar. Dels kan skador lätt komma fram med kalla och stela muskler och efteråt är dom spända av ansträngning, jag gillar inte att avbryta en hård träning tvärt utan att gå av sig lite. Efter promenaden tar jag av täcket och ger frikommando. Han får sträcka på sig som han vill och får vara avslappnad även om han väljer ett högre tempo.
Inne sedan när han är stilla och inte rör sig så mycket, för att inte musklerna ska bli kalla allt för fort får han även då ha på sig sitt täcke. Jag trappar helt enkelt ner steg för steg värmen i kroppen.
 
Men åter till Rockys träning igår.
Rocky hade sprungit en bra bit. Jag tippar på att vi hade kommit en 6 km hemifrån med alla promenader och en tur vid cykeln. Då fick han hoppa upp i korgen och matte skulle få sin bit av träningen. Och jominsan det fick jag allt! Med två tredjedelar av turen kvar så satte jag upp Rocky i korgen och skulle just börja cykla. Jag hade sen tidigare på turen märkt att jag hade ont om luft i däcket, men nu märkte jag även att Rockys tyngd gjorde så att korgen halkade ner, rakt på skärmen som tog i framdäcket. Det blev tuuuungt! Men jag envisades med att vi skulle fullfölja turen och cyklade på.
 
Pust och stånk! Efter 1 timma och 55 minuter var vi åter hemma, med över milen i bagaget. Det blev inte riktigt som jag tänk, cykeln ville inte som jag ville och det gick ut över Rocky, eftersom det tog bra mycket längre tid innan vi kom hem då jag fick gå bitvis. Det resulterade till att Rocky började frysa, så min nedtrappning gick inte heller som den skulle. Jag var helt slut jag med och stel som sjutton i nacke och rygg, benen fick ta emot en hel del mjölksyra och om händerna blev det kallt.
 
Ja, ibland blir det inte riktigt som det var tänkt. Men vi kom runt iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback