Dagishunden Rocky

Nu har det varit två dagar på dagis för herrn. Lite blandade känslor faktiskt. I tisdags var det jättejobbigt psykiskt för mig att lämna ifrån sig lilla Rocky. Först husse och sen behöva lämna ifrån sig Rocky. Det resulterade ju självklart till att han inte ens ville gå in i boxen och vände för att följa med mig när han väl kommit in. Det gjorde inte matte gladare. Den dagen kände jag mig så ensam. Men ju längre dagen gick destå starkare kände jag mig.
I morse var det betydligt lättare att lämna honom, jag känner mig starkare och lite ``nu jävlar´´.
I och med att jag har hittat ett sett att inte bli besviken och nere för att Rocky låter så har det givetvis blivit mycket lättare att gå in i hundhuset nu. Det smittar ju av sig på hunden och idag gick det mycket enklare att lämna honom och lättare för honom att komma till ro. Känns skönt. Ännu lättare för mig blir det med vetskapen om att Rocky inte gjort inne alla gånger, bara några. Idag hade han inte gjort inne, det luktade så mycket Rocky om hans bädd när jag kom. Det luktade gott.
Det var veckans två tillfällen på dagis, nu laddar vi inför nästa veckas timmar för resten av veckan följer han med mig till jobbet igen.
 
Jag är så otroligt glad och stolt över min hund som klarar det här, om än fortfarande motvilligt men han gör det för min skull. Älskade hund <3

Kommentarer
Katarina

fin blogg du har kram :)

2013-10-23 @ 19:32:53 | http://shettisdrottning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback