Bildinlägg - Rocky träffar rådjur

Jag tog med mig kameran ut på våran promenad idag. Kände att jag behövde lite nya bilder till bloggen. Sen är det aldrig fel att få nya bilder på den jag älskar mest av allt på denna jord.
Som ni ser så träffade vi på ett rådjurspar. Dom dök upp från ingenstans mitt i ett dike bara några meter ifrån oss. Jag såg dom innan Rocky och han förbereda mig lugnt och sansat innan han reagerade. Som ni ser hade jag honom lös, men trots det så fick jag kontakt med honom och han stannade. Det hade inte gått för några år sen kan jag säga. Nu hade jag ju en liten fördel, Rocky och rådjuren hade ett dike mellan sig. Men känner jag Rocky rätt så skulle han tagit sig över det om han bara ville, men det gjorde han inte utan lyssnade snällt på matte. Jag litade helt på Rocky och kunde därför ta upp kameran och få ett kort på dom alla tre djuren på samma bild. Kul va?
Hoppas ni gillar dom!
Sen tyckte Rocky det var roligare att gå ner i ett dike lite senare under promenaden. Han älskar att vada ner i diken och skita ner sig. Haha! Så plutthund fick sig en välbehövlig dusch sen. Där fick jag mig en positiv överraskning! Hihi

Kommentarer
Paulina

Underbara bilder!!

Svar: Kul att du gillade dom =)
Sandra

2013-10-06 @ 16:26:26
Evelina

Häärliga bilder! Vad har han gjort på öronen?

Svar: Taack :D Rocky kom till mig som omplacering från att blivit vanvårdad. Han har många skador. Öronen har han troligtvis förfrusit, ingen vet. Likaså svansen, men även där ingen vet säkert. Något mer har säkert hänt den. Munnen kan han inte stänga helt då dom stängde en dörr med hans mun mellan, med flit... :( Men idag mår han bra och det är viktigast :)
Sandra

2013-10-06 @ 16:49:44 | http://hundvardag.se
Evelina

Fy fasen :( Vad hemskt det med munnen.. Ja självklart är det det viktigaste. :D Hur kom det sig att han kom till dig? Kan du inte skriva en liten story om det? Eller du kanske redan gjort? :)

Svar: Det går en serie om hela hans liv nu. Vissa delar har redan kommit upp medans andra kommer efter hand. Kolla i arkivet så hittar du =)
Sandra

2013-10-06 @ 17:01:50 | http://hundvardag.se
Evelina

Och på tal om inget så är han väldigt lik Lucy i kroppen vad man kan se utifrån bilder tycker jag :D Inte i ansiktet, men kroppen! :)

Svar: Måste kolla in din sida lite innan jag kan svara på det. =) Men jag tycker att alla dvärgpinschrar jag sett ser alla olika ut. Det är ett fåtal jag tycker har samma drag eller likheter. Tycker det är lite tråkigt att dom är såå pass olika faktiskt. Kikar in till dig en kortis ;)
Sandra

2013-10-06 @ 17:02:33 | http://hundvardag.se
Evelina

Jaa det får du gärna göra! :D Vad kul!

Svar: Gör du samma sak :D Länkar till dig och självklart skriver jag ju ut att det är din bild. Tyvärr inte under vilken :P Ska kolla ut någon bra bild nu så återkommer jag :D
Sandra

2013-10-06 @ 17:24:42 | http://hundvardag.se
Evelina

Haha ja gör så. Helst ska de ju va nån man inte ser ansiktet för tydligt. Ska kolla ut om jag hittar nån bra här med så lägger jag upp det som tidsinställt lite senare, så vi inte har samma inlägg samtidigt haha :)

Svar: Mitt kommer på tidsinställt med. Försökte hitta något som liknade ett moment. Skriver inte vilket här men mejlade dig på fb nyss ;)
Sandra

2013-10-06 @ 17:45:18 | http://hundvardag.se
Elin o Olle

Fina bilder :)

Sv: Tack! :D

2013-10-06 @ 18:02:44 | http://elinalbertsson.weebly.com/
Ronja

Man tackar för kommentaren..
ja han är fin..
Vilket litet muskelpaket din är :)

Svar: =)
Sandra

2013-10-06 @ 18:50:38 | http://fabulousdogsnikolatesla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback