Vinterljus

Brr! Hallå där ute i kylan. Ja idag har det varit kallt, åtminstånde ikväll när vi varit i Linköping. I förmiddags styrde vi bilen mot Linköping för att fira pappa som fyllt år idag. Mycket trevligt och Rocky fick idag följa med hem till pappa. Han skötte sig finfint som alltid. Träffat min bror och farmor har vi med gjort och så hade vi pratat om att gå vinterljus på kvällen. Nu såg vi att dom hade en guidad tur så den hakade vi på nu under kvällen och gick. Minusgrader och bitande kallt var det. Känner mig otroligt glad över att jag satte på Rocky sitt vintertäcke i det låga tempot vi hade under den 2 km långa promenaden på ca 2 timmar. 
Jag blev väldigt förvånad över att så många kom, inte ens guiderna hade nog räknat med det och vi blev då uppdelade i två grupper. Vi hade väl omkring 50 personer i vår grupp som gick. Mycket hundmöten var det och folk överallt. Rocky är en stjärna, så duktig han är. Vid ett tillfälle hade jag satt honom ner, släppt kopplet och tittat in bakom kameran för att fota. När jag tittar upp igen så ser jag att vi blir förbipasserade av ett gäng med hundar. Rocky satt kvar, han tittade lite men satt kvar. Underbara hund. Ett stabilt gäng med hundar. Andra hundar var inte lika stabila, mycket morr och gläfsande, tyvärr smittar det av på Rocky som blir likadan och dragig. 
Mitt i en aktivitet bland ljusen hade vi hamnat på ett ställe jag aldrig varit på förut. Det liknade väldigt mycket ``Emil i lönnebegra´´ tyckte jag och helt plötsligt hade vi hamnst i någon slags teater, det kom folk och spelade personer från förr och hon höll nästan på att gå på Rocky och utbrister ``Oj vilken liten söt hund´´ Jag trode helt klart att Rocky iaf skulle reagera på kvinnan med så konstiga kläder som näst intill plöjde över oss. Men nejdå, han gick åt sidan och brydde sig inte! 
Vid ett annat tillfälle gick några förbi mig och Rocky. Jag hade precis kallt in honom för att fota något, då hör jag ``Kolla den där lilla hunden, vad lydig han var´´ Då kan man inget annat än tt le. Fina fina Rocky. Bästa hunden.
Här kommer lite bilder från promenaden. Olika ljus och skapelser, allt från en skola i skiftande färger till undervattensvärld och väger prydda med insekter. Bil i träd, legolampor, discoplan där man skulle röra sig mycket för att få igång alla ljus och ett träd fyllt med petflaskor som dagisbarn runtom i Linköping hade målat. 
 
 

Kommentarer
Fanny

Åh härliga Linköping! Vinterljus är en sån himla mysig grej!

2013-11-24 @ 21:24:48 | http://jycketycke.wordpress.com
Sara

Snygga bilder Sandra :) Ska kanske ta och gå vinterljus i år :)

2013-11-25 @ 18:13:22 | http://skrollis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback