Som jag misstänkte

I tidigare inlägg berättade jag om att Rocky varit rumsren och att jag noterat att hans boxgranne inte varit där. Igår fick jag syn på den irländska settern igen och då kom även urinstanken tillbaka. Rocky kissar alltså inne när den är i närheten. Han kissar på sina saker när han blir orolig så det blir en del tvättande av filtar när boxgrannen är där.
 
Men samtidigt fick jag idag även veta att ``Dagisfröken´´ släppt ihop dom och att dom klarar av att vara tillsammans. Så jag vet inte. Jag tror han reagerar på att den andra hunden skäller ut mig efter noter varenda gång den ser mig, Rocky blir låg som tusan och lägger svansen mellan benen.
``Dagisfröken´´ berättade även lite saker och jag vet nu hur jag ska göra. Om jag vill göra så det vet i tusan men något måste jag göra. Hunden skäller, morrar och slänger sig mot boxdörren mot mig när jag kommer. Nu hade ägaren ställt dit en vattenspruta att spreja på honom om han gör så. Han slutar tydligen då.
Hunden, den irländska settern ska tydligen vara en riktig mes enligt ``dagisfröken´´ så jag vet inte riktigt vad jag ska tro

Kommentarer
Emma

Tycker det låter väldigt fel att spruta med en vattenflaska på hunden. Oavsettom hunden tystnar eller ej. Skulle aldrig vilja utsätta min hund för det. Hunden gör antagligen utfall för den är osäker och det blir knappast bättre genom bestraffning.

Svar: Ja men precis! Jag menar det med att spruta vatten på en osäker hund, det känns inte bra på något sett. Jag håller helt med dig!
Sandra

2013-11-06 @ 23:43:27 | http://www.doglog.se
Kicki

Håller helt med Emma, man löser ingenting genom att spruta vatten på en osäker hund. Bygger ju snarare på hans uppfattning om att folk kan vara otrevliga och att det är otäckt när de kommer nära. =(

Svar: Absolut! Som jag skrev i inlägget så gillar jag inte den idén heller. Och det är ju precis som ni säger, hunden blir ju bara mer osäker. Tyvärr verkar hundens ägare lika osäker och även sur och otrevlig faktiskt! Tråkigt att hundar ska behöva lida på det här viset för att folk inte tar tag i saker på rätt sett!
Sandra

2013-11-07 @ 11:17:52 | http://nukutvi.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback