Så var klon tappad

Rocky har bara sovit hela kvällen som han alltid gör. Inget har varit annorlunda. Har tittat till honom några gånger och nu sista gången så upptäckte jag att han tappat klon. Lyfte upp honom och lyste med ficklampa för att se ordentligt och ska jag vara ärlig så tror jag att han brutit just den klon tidigare. Inte hos mig. Den har alltid växt lite som den själv vill och skruvat sig lite och nu när klon försvann så fick jag se att det inte fanns någon större pulpa under. Det blöder inte men vätskar lite men inte mer än så. Visst är han lite öm men jag får plocka hur mycket jag vill. Han är mest besvärad över den.
 
För säkerhets skull har han nu fått på sig ett bandage för att skydda under sin kvällsmat och kvällskiss. Han tuggar just nu i sig sin mat beståendes av nötbog och använder sina tassar precis som vanligt.
Just nu är jag förbaskat glad att vi ibland tränar att ha bandage på sig. Han går precis som vanligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback