Rocky & valpar

För en tid sen var jag hemma hos en go vän till mig. Hon hade då några ynka få veckor gamla valpar som Rocky fick träffa. Lekfulla små rackare var det! Rocky blir som alltid lika kärvänlig och framstår som en lekfarbror tycker jag. Hihi han är så söt. Han är så fin mot valpar. Han blir lite stel då han är så försiktig om dom, han vill ju inte kröka ett hårstrå på dom. 
Dom här två valparna var på honom till max, Rocky har sånt tålamod och låter dom hållas, men ibland blir det lite mycket med två som biter på honom och han går därifrån. Men så noterade vi båda, jag och uppfödaren till valparna att Rocky och en av valparna tydde sig till varandra. Det var Rocky och ena valpen som höll sig till varandra och bara dom två lekte tillsammans. Vi testade att byta valp, till den med lite mer fart i och då gick det inte alls. Han hade valt den lite lugnare valpen. 
 
Igår var vi där igen och självklart fick vi hälsa på valparna igen och hela gänget. Vi hade bra många hundar där men åter igen tydde sig Rocky till den lilla lugna valpen först och främst. Så gulligt, och den lilla valpen sprang efter Rocky. 
Det blev ett himla hallå när tre vuxna hundar och två valpar leker tillsammans kan jag lova, men så underbart att se. Vid ett tillfälle noterade vi även att Rocky och den lite mer vilda valpen började leka. Underbart! Efter det såg vi bägge att Rocky slappnade av mer och vågade busa lite mer. 
 
Det känns så skönt att ha en hund som verkligen älskar valpar och ännu skönare när han släpper av och blir avslappnad och vågar leka utan att tro att dom ska gå sönder. Haha. Jag älskar verkligen min hund och jag tror att den dagen jag skaffar valp, den dagen kommer aldrig bli några bekymmer för Rocky. Han kommer fixa det galant. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback