Rocky hälsar på VD:n

Ojojoj, vilken dag! Vi började fundera redan igår på hur vi skulle lyckas lösa Rocky under dagen. Det var ju inte planerat att jag skulle flytta från gamla kontoret förän på måndag. Men nu blev en av oss sjuka och då vi bara är 3 personer så fick jag helt enkelt hålla chefen sällskap på nya stället den här veckan. Annars hade jag varit kvar i gamla lokalen. 
 
Idag var då sista dagen som Rocky fick följa med till jobbet. Mycket tråkigt verkligen och jag kommer verkligen sakna att ha honom med mig, kunna hälsa på honom och pussa på honom när jag vill. Och framförallt att få ha honom med mig på envägsresor för att hämta bilar någonstans i Sverige. Det kommer jag sakna! Även mitt lunchsällskap. Men nu är det slut med det tyvärr.
 
Förmiddagen löste vi med att min storchef fick agera hundvakt eftersom han endå var på gamla kontoret hela tiden. Det är han som gillar att gosa och prata med Rocky så det fungerade bra. Sen fick jag veta att vi skulle upp och byta lite bilar med Skavsta så då fick han följa med på en liten tur dit. Klockan blev lunch och jag hade hämtat upp mina saker från gamla kontoret. En sista gång lämnade jag Malmgatan och begav mig mot nya kontoret med all min packning inklusive Rocky i bilen. Han fick sitta inbaddad i filtar och med bäden i buren i en av våra bilar på jobbet under tiden jag åt en kortkort lunch sen gick vi en promenad. Glömde såklart koppel i väskan, såå stolt över min hund. På en helt ny plats kommer han och matte glömmer koppel. Vad gör man då? Jo vi gick löst såklart!
 
Chefen pratade med VD:n på nya stället om jag kunde ta in Rocky på vårat kontor. Det hade ju kört till sig lite och tanken var ju att han skulle vara kvar på Malmgatan under dagen. Nu hade allt blivit tömt och nycklar inlämnade, så lilla Rocky kunde inte vara kvar. Det var inga problem, VD:n själv hade hund. Faktiskt även med sig på jobbet.
 
Rocky fick göra chefen sällskap under eftermiddagen medans jag höll till i tvätthallen och tvättade bilar. Klockan slog HELG och vi packar ihop oss för att gå hem. Då kommer VD:n ner och kikar in. Ser mig och säger ``Vart har du hunden då?´´ Jag plockar fram Rocky och direkt sätter sig VD:n ner och börjar kela med honom. Hoppsan, Rocky sprang ut i nybilshallen och träffade på fler av personalen. Alla började prata hund och fråga vad det var för något. VD:n berättar då att han har en pudel (om jag uppfattade det hela rätt) och att en annan hade sin schnauzer på jobbet och ibland hade dom även en blandis där. Hunddagis på jobbet tänkte jag och blev lite smått avundssjuk över att inte jag också kunde få ha Rocky med mig. 
 
Jag kom inte långt fram mot dörren innan nästa kommer fram och undrar vad jag har i buren jag bär. Rocky får titta fram igen och en gång till, för efter Sandra (Som även hon heter) kom han som jag delar tvätthall med. Seen kom jag ut till bilen. Idag fick jag lämna tillbaka Mini Coopern jag lånat denna vecka efter att ha lämnat in min egna som gått sönder. Nu fick jag med mig en Merca C-klass hem att köra med under helgen. 
 
Jag är så stolt över min hund som klarar av att fara och flänga så som han fått göra idag. Älskade hund, som jag kommer att sakna att ha honom ed mig om dagarna. Älskade Rocky <3

Kommentarer
Pappa

Kul story !

2013-11-29 @ 19:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback